Senis (11)

„Žiema, ir vėl žiema... kaip ta balta neužtapyta drobė, kaip tas baltas, neprirašytas popieriaus lapas“, – šyptelėjo Vincentas šlepsėdamas įprastu taku link pašto dėžutės. Nors puikiai žinojo, kad laiškų seniai nei pats rašo, nei gauna. O ir gauti nebeturi iš ko! Tačiau – pripratimas.
Atidaręs dėžutę, žvilgtelėjo ir nustebo – laiškas. „Įdomu! Gal iš tėviškės?  O gal visai ne man? Gal per klaidą paštininkė įmetė?“ – suabejojo senis.
Pavartęs voką ir įsitikinęs, kad jam, Vincentas nuskubėjo į savo kambarį, susirado akinius ir atplėšė. Viduje tūnojo tik vienas pageltęs, sudžiūvęs beržo lapelis. Atsargiai, kad nesutrupintų, senis išėmė jį ir vartydamas rankose ilgai, labai ilgai galvojo ir svarstė. Ant voko nebuvo nei antspaudų, nei siuntėjo adreso.
„Gal tai – nuo žiogo, o gal nuo tos moters? – sukosi mintys. – Bet juk tai buvo tik sapnuose, o ne realybėje!“
„Greit Kalėdos, dabar – adventas, susikaupimo šventė“, – pagalvojo Vincentas, dėdamas beržo lapelį atgal į voką.
„Liūdna, labai liūdna! Su daug daug nežinomųjų, – samprotavo. – Gal nueiti į bažnyčią ir atlikti išpažintį? – netikėtai šovė mintis seniokui. – Bet ar kunigas supras tai? O gal pavadins bedieviu, satanistu ar dar kitaip, jei prisipažinsiu, ką sapnuoju“, – abejojo Vincentas.

Senis buvo ne iš tų, kurie skelbiasi esantys labai religingi, o turėjo savo nuostatą. Ir kai laidodavo savo artimuosius, prisiminė senis, išgirsdavo, leidžiant karstą į duobę, kunigo tokius žodžius: „Iš dulkės gimei, į dulkę pavirsi!“ – ir pamosikavęs krapyla, nueidavo.
„Tai jei į dulkę pavirsiu, tai kam atlikti išpažintį? Vis tiek kažkada nuleis į duobę, nori to ar nenori!“ – filosofavo senis Vincentas. – Tada bus jau ir nesvarbu.“
„Kometos skrieja ir sudega ore, nieko nelieka... ir Tavęs!“
 
Kažkada senis rašė:

Kai naktis,
it alkana vilkė,
praslenka pro mėnulio pilnatį,
vaikštau iš kampo į kampą negalėdamas užmigti,
sudėti akių…

 
Gal išvažiuoti, palikti miestą, išsikelti į kaimą, į tylų gamtos prieglobstį, pabūti su savimi vienumoje, ne kartą pagalvodavo seniokas.
Apie tuos jo ketinimus žinojo ir žmona Violeta. „Prapulsi vienas. Ir ką ten veiksi?“ – prieštaraudavo. – Ir kaip aš?“
Violeta buvo ne kaimo vaikas, ir ką ji ten veiks, pagalvodavo, tačiau pats juto nenusakomą vidinę trauką. Kartais, žmonai nežinant, jis per internetą ieškodavo gražios kaimiškos sodybos arba bent sodo namelio prie miško, prie vandens. Svajodavo, kaip ten gyventų ir ką darytų. Bet buvo tik utopinės svajonės. O dabar:

Seni, paveikslai tūno paslėpti, laukdami kasdieninio nuvalymo
Medis

2017-12-17 19:04:16

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2017-12-18 08:32:48

Taisyčiau:
… ir nušlepsėjo, kaip įprasta, šaligatviu, link pašto dėžutės > gal taip Vincentas galvojo šlepsėdamas įprastu taku link pašto dėžutės (neatrodo, kad šaligatvis čia reikšmingas). Ir kitame sakinyje tada galima išmesti jis (Nors puikiai žinojo)
toliau išbraukti vieną nustebo…
Pavartęs voką… atplėšė. Voke… > Pavartęs (laišką) ir įsitikinęs… atplėšė voką. Jame…(arba dar kitaip, nes nebūtina voko vartyti ir tyrinėti, kad perskaitytum adresą)

sudžiuvusio beržo lapelis > sudžiūvęs beržo lapelis
Senis atsargiai, kad jis nesutrupėtų, išėmė lapelį  ir vartydamas rankose ilgai >
Atsargiai, kad nesutrupintų, senis išėmė jį ir vartydamas rankose...

Sapnų vieta: Bet juk tai buvo tik jo sapnuose – jei kabutėse tęsiasi senio mintys, nereikia jo

Adventas – tai bendras laikotarpio pavadinimas, rašoma mažąja – adventas

prisipažintu ką sapnuoju > jei prisipažinsiu, ką sapnuoju (juk tęsiasi Vincento mintys, kodėl kitas asmuo prisipažintų?

(Jums leidus taip ir pataisyta)
---
Kitos pastabos.

Tęsiant senio (to paties asmens) vidinį monologą pasirinktas lengviausias būdas mintis rikiuoti pradedant kabutėmis ir konstatuojant: pagalvojo, samprotavo, abejojo. O jeigu tarp minčių (tarp pastraipų nuo „Gal tai – nuo žiogo (...) iki Liūdna, labai liūdna... toliau – prie Kometų) įterpus kokių nors jungiamųjų perėjimų (gal autoriaus žodžių)?
Galima monologą daryti ir vientisą, be autoriaus intarpų.
Galima taisyti ir vietą, kur senis prisimena kunigo žodžius (Tai ištaręs kunigas pamosikuodavo...).

Galima yra tik skaitytojo nuomonė, nereiškianti reikia. Stilius yra stilius...
---

Taisyta pakartotinai. Kas ir kodėl, plačiau žinutėje.

Vartotojas (-a): Violeta-Ferdinan

Sukurta: 2017-12-17 19:54:31

idomiai susiskaite. O senis is tiesu bedievis. Kitu atveju zinotu amzinybes esati.