Geismas

Santrauka:
Dėl to žmogui duota pavojingiausia gėrybė – kalba, idant liudytų kas jis yra.
Friiedrich Holderlin
Mintis pasakyta yra melas. F. I. Tiutčevas
(Pažodinis eilėraščio „Silentium“ eilutės „Мысль изреченная есть ложь“ vertimas.)
Kad nubaustų žmogų Transcendencija (tai, kas už žmogaus proto ir pažinimo ribų – Absoliutus Nežmogiškumas, Absoliuti Būtis) jam padovanojo kalbą – amžiną ieškojimą, kas yra TIKRA. Tikrumo – Tikrovės stoka – pagrindinis žmogaus geismas, kurį iki begalybės išplečia  dovanota jam kalba. Šis žmogaus pasaulio kismas, apspręstas jo paties nuolatos besikeičiančio kūrimo ir naikinimo, savivalės, nuopuolio, sumaišties, vietovė anapus bekalbės Juslinės Tikrovės, bet ir Ją bando, ir jam puikiai sekasi Ją pavergti, pajungti saviems norams ir tikslams. Toluma tampa jo savastimi, peržengus artumos juslinį tikroviškumą.
Menkutė bekalbė matanti siela ir galinga nereginti sąmonė – šiuolaikinio žmogaus (naujojo) savastis. Beribiame kalbos okeane menkutė matanti sala – žmogaus siela. Laimingi (o galbūt kaip tik nelaimingi šiandienos vertybių skalėje) atradę Ją...
Ražas

2017-10-24 16:15:51

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2017-10-25 09:00:13

Filosofijų studijoms, savų įžvalgų (išvadų?) ieškojimams galima skirti begales laiko (gal pasąmoningai ir visą), tai įdomu, bet (be)asmeniškai mano sielelei geriausia įmanoma viso to, kas apkalbama protingiausiomis prozomis, santrauka-formuluotė – Tiutčevo eilutė... Ir visas „Silentium“ apima plačiausius ir giliausius pagrindus...

Vartotojas (-a): daliuteisk

Sukurta: 2017-10-25 01:52:42

Neišsakyta mintis paneigia žmogaus buvimą.

Moderatorius (-ė): Cieksas Žalbungis

Sukurta: 2017-10-24 22:39:36

man čia isiskleidė visa trumpų žanrų jėga
 

Vartotojas (-a): Nijolena

Sukurta: 2017-10-24 18:47:58

Žodžiai gali būti tušti kaip sukirmiję riešutai, o tyla gali būti iškalbinga...Kalba - įrankis skleisti tai, kas už juslių, už kūno. Tik iki abstrakčių sąvokų turi užaugti žmogaus potyriai ir žinios. Sutinku, jog pajautimas pažinimo sielos kuždesių yra palaiminag būsena. Už tai galima daug ką atiduoti...