Apie svajonę...

Apie Dausuvą nerašo nei Vedos, Koranas, nei Šventas Raštas...
Ten neneša popierinių laiškų greičiausias Žemėje paštas...
Net jūra ten po audros neišmeta į krantą butelio su rašteliu...
Neatbėga ten karys iš Žalgirio dulkėtu karo vieškeliu...
 
Apie ją rašė vienintelis svajotojas profesorius Kazys Pakštas.
Į pilką sąsiuvinį dailyraščiu senu cheminiu paišeliu.
Dar tiki ir meldžiasi prie bažnyčios tikras lietuviškas elgeta,
Kuris moka džiaugtis net ir tuščiu maximos maišeliu.
Langas Indausas

2017-06-06 14:29:10

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Vasara7

Sukurta: 2017-06-08 20:52:47

Ach, jau tas Kazys Pakštas...tikras svajotojas, dėkui, kad jį paminėjot

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2017-06-07 14:16:42

Į neįpareigojančius pasišnekėjimus prisistačius su savo maišeliu ir paišeliu, norisi pažymėti štai ką.
 
Svajonė žmoniją peni per amžius, todėl visi Raštai (didingi, lobynais laikomi, išmintingi ir nelabai, bet užtat gausūs) kreipia į Dausuvą, tą hipotetinę projekciją.
Kitaip sakant, mąstoma (prirašoma) įvairiai ir daug, bet visgi tai teorijos.
Savo esme jos turbūt visos tinka svajonei gaudyti, nes svajonė nėra materija.
 
Tačiau (reali figūra ir jos veiklos) K. Pakštas priartina prie žemės. Kyla mintis, kad ir čia gali būti Dausuva (svajonių šalis).
 
Elgeta gal kiek prilipintas, nors... kaip raiškos elementas savo funkciją atlieka; elgeta irgi (kaip visi) kažko ieškantis klajoklis, svajonės mastą bei pobūdį perteikia, primindamas, kad svajonės turi savybę materializuotis (kartais iki laimės tik materijos ir tetrūksta).
Per elgetą primenama ir kad mažai gali būti labai daug.
 
Suabejojau, kodėl Pakštas vienintelis svajotojas (ar tikrai jis vienintelis?). Bet kontekste gal ir gerai – jis kaip plačios panoramos apibendrintojas, kartu ryškinantis nacionalinį koloritą. Paprastumo (ir pilko kasdienio kelio) užuomina pilkame sąsiuvinyje, paišelis-seilinukas simbolizuoja chemines (vidines) reakcijas, o jei paprasčiau, tokia senoviška priemone paliekamas tvarus pėdsakas. Žmogaus, mąstytojo, Dausuvos kūrėjo.
 
Nors pavadinimas aprėmina aiškiai, bet turinys šakojasi – kas eilėraščiui į naudą. Gera daugprasmybė.
 
O pagrindas – kažko nori, kažkuo tiki, kažko ieškai...
Aukštuma Dausuva kožnam sava.

Vartotojas (-a): atkaklioji

Sukurta: 2017-06-07 10:25:15

Ką jau čia prisidžiaugsi, jei tuščias...

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2017-06-07 02:31:02

Googlinausi. Kas Maxima žinojau, o Kazio Pakšto – ne. Dėkui, kaip visada plėti akiratį :)