Vėlinių kultas

Santrauka:
2006 11 01 kapinėse
Ką tik iš kapinių. Tik šiandien galutinai supratau, kodėl šios dienos niekada nemėgau.
Suprantu žmonių norą papuošti kapą, kad jis tvarkingai atrodytų. Suprantu ašaras, riedančias prisiminus artimuosius. Suprantu netgi tą pasibėdavojimą ant kapinių kryžkelių.
Bet ko nesuprantu, tai žmonių. Rūškanais veidais visi sliūkina per kapines, sveikinasi vieni su kitais ir nešioja žvakutes. Tai - tik išorinis vėlinių portretas.

Vaikštant teko tiek prisiklausyt...
\"- Jonai, davai b*** aš tau duosiu PRIMA, o tu man su filtru. Bus lygiosios n*****.\"
\"- Jurga. Jurga! Jurgaaa!!! Ar nematai, kad vidury kapo stovi!\"
\"- Šitos žvakutės nedek. Čia mažesnę uždegsim. Didesnes pasitaupom.\"

ir dar daug daug visko.
Tai taip paveikė, kad pati greitai susiniveliavau su ta minia ir ėmiau vaikščiot lygiai tokiu pat rūškanu veidu. Lygiai tokiu pačiu mirusiu veidu žiūrinėjau ir dairiausi.
Buvau su tėvais. Lygiai tie patys žodžiai, tos pačios frazės, kaip ir iš kitų žmonių. Svarbiausia - kaip antkapis atrodys PRIEŠ KITUS.
Eina močiutės su anūkais... Močiutės anūkus vedžiojasi po savo draugių kapus... Mažyliai nepažįsta ir net nežino kur vedami yra.
\"-močiut, kur einam?\"
\"-Na tu vaikeli ir klausi. Ant Janutės kapo taigi.\"

Ir klaidžioja žmonės... Niūrūs, pilki.
Kaikurie net nežinodami ant kieno kapo tas žvakutes dega.
Imu suprast, kad Vėlinės - diena ne mirusiems. O gyviesiems, nors kartą metuose \"nepasišiukšlint\" ir aplankyt bei sutvarkyt savo artimųjų kapus. Daugiau ir nereikalauja niekas. Nekalbu apie visus. Bet \"solidarių\" teko pamatyt daug. Įrašas niūrus. Bet tokia mano nuotaika.
naktį labai gražiai švies žvakutės. Tada, sutemus, atsiras pulkas \"šilto\" jaunimo, kuris žais amerikiečių žaidimus bei kitus siaubo filmus. Iš dienos, skirtos pagerbti mirusius darom cirką su raganų kaukėmis ir moliūgais...
Ir netgi keliam pavojų savo gyvybei. Kas Vėlinių naktį išdrįstų eit per kapines, pilnas \"girtų pabaisų\"?
Juk ne dvasių bijom. Mirusių bijot nereikia. Bijot reikia gyvųjų.

Tai tik mano nuomonė apie šį nuostabų Vėlinių kultą.

Amžinąjį atilsį duok mirusiems, Viešpatie.
Ambra

2006-11-01 15:23:06

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Anonimas

Sukurta: 2006-11-02 14:38:23

kiekvienas turi teisę į savo nuomonę. tebūnie.

Vartotojas (-a): Sodininkas

Sukurta: 2006-11-01 17:30:26

Atsiprašau, kad netyčia įrašiau tekstelį jo neužbaigęs. Tęsiu.
Visiškai pritariu autorei, kad kapinėse kai kas stengiasi pasirodyti prieš kitus, ne tik puošdami kapavietes prieš Vėlines, bet ir statydami paminklus...( Čia jau mano nuomonė). O ypač man nepatinka televizijos ir spaudos propaguojami amerikietiški mirusiųjų dienos papročiai, "šilto" jaunimėlio žaidimai su siaubo filmų kaukėmis ir moliūgais ar net nešvankybėmis... Dėkoju autorei, kad realistiškai nupiešė kai kuriuos negažius ( vis dažniau pasitaikančius) vaizdelius, pabrėždama, kad Vėlinių kultas vis dėlto yra nuostabus, o publicistinį rašinį užbaigė maldos žodžiais.

Vartotojas (-a): Sodininkas

Sukurta: 2006-11-01 17:11:34

O aš suprantu žmones " ...sliūkinančius per kapines rūškanais veidais." kaip jie atrodytų, jei jie per kapines eitų linksmais veidais ar net kvatodami? Pritariu močiutėms, kurios pagerbia mirusiųjų kapus su anūkėliais. O ypač gerbiu tuos, kurie uždega žvakeles ant nepažįstamų, gal užmirštų kapų.