Pirmyn

Kai dar viena homo sapiens evoliucija,
kvatodama iš senelio Darvino, 
pavirto į smilkstančių spalių revoliuciją,
o bažnyčios pritrūko mišių vyno lyg tyčia,
tuomet prelatai ėmėsi Kančios vinių,
kurias ištraukę iš mūkelių
pardavinėjo relikvijų pirkliams
smuklėse ir prie didžiųjų kelių,
kilo didžiulis ermyderis,
todėl į laisvės šventę atėjom pavėlavę,
susikibom už rankų
ir aptūpėm nuvalytą nuo tankų
Via Dolorosa Baltica kelią,
kuriuo lėkė sunkiasvorės mašinos
ir keli(ų) ereliai skraidyti mokinos,
barstydami nuodėmių atleidimo ir klevo lapus.
 
Grįžę gyvi paleido sugrubusias rankas
ir griebė vienas kitam už atlapų,
o eidami kas sau, priėjo ir Gudų girią,
tada užspringo, užgeso dangus, tapo gūdu,
iš elektros laidais aptverto ringo
pakilo naktis grubi ir tamsi,
kvepianti pelkių dumblu ir politikos šūdu.
 
O tu buvai kaip Mėnulis balta,
nes lapės ir palaidi šunys visur amsi,
negirdėti mirusiam kaime
giedant gaidžių nei varinių dūdų,
ir netgi girtuoklių dainų (be juokų)
ilgai negalėjome natūraliu būdu išgirsti.
Po velnių, reikėjo anksčiau
senovinę girią iškirsti –
būtų buvę šilčiau ir šviesiau.
 
Ir tada mudu vandenį
pavertėme į degtinę,
visi sušilę atsigavo,
net ir tie, kurie negėrė,
tapo girti
ir pratisai stūgavo vilko valandą,
nes tada niekas nenorėjo mirti,
niekas nenorėjo sušalti,
visi svajojo lituanikomis į amerikas skristi.
 
Vėliau ėjome į pirtį
ir tu pirmoji rūbus nusivilkai,
ir mes prausėmės iki trečiųjų gaidžių.
Paryčiais buvome vėl skaistūs,
kiekvienas ieškojome
tik sau reikalingų raidžių,
kad galėtume sudėti pirmąjį žodį,
kuris gilus kaip bedugnė ir labai svarbus.
Tada kūrendamas ugnį ir sužinojau,
kad pirmiausia buvo Žodis.
O tik po jo gimė Žmogus.
Langas Indausas

2015-05-30 20:11:31

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2015-05-31 00:48:14

Čia – paveikslas, rodantis nuolatinį žmonijos erzelį, užmirštant elementarias tiesas.
Žmonijai kažkodėl reikia žygių per nesąmones. Jos visur bendros, o čia parodomos autorinėmis priemonėmis: žengiama per šventyklas, šventikus, yra tautinės istorijos požymių, kaip, pvz., keliai, mašinos, žmonės, etnografiniai ypatumai, gražiai įsitvirtina bendra fraze tapęs kino filmo pavadinimas. Visa tai piešia tamsią naktį, kuri stoja kaip Gudų giria. Ten gūdu ir klaidu.
Kaip kompozicinis ir idėjinis elementas išnyra šviesioji Mėnulio pusė, universaliau tariant – the bright side of the Moon. Nes viskam yra priešprieša, atsvara. Kaime (bet kokiame siaurame sociume) tuščių lojimų nebepaisoma, karų triūbos ir visokie gaidžiai čionai nesiekia, užtat girdėti natūralios dainos. Galbūt dalyvaujant ir Mėnulio atstovei. Vandens pavertimas į degtinę rodo ir tikras kaimo aktualijas, bet atsiveria ir kitame lygmenyje: kai širdy gerai užsidega, viskas svaigina ir atpalaiduoja svajoti. Net ir tie, kurie tarsi pašaliniai, šildosi prie tokio paprasto žmogiško židinio.
Šioji po tamsumų (net jei neišsiblaivant) užtekėjusi beveik idilė yra ir atsakymas, kiek iš esmės nedaug žmogui tereikia.
Pirties iniciatyvas matau labiau ne kaimiškam ar erotiškam kontekste, o atviravimo, t. y. paprasto atvirumo, kuriuo siekiama kažko tikro, esminio (nebūtinai instinkto). Pabaiga irgi daugiaprasmė: nežiūrint, kad matyti santykių pirtyje galimybės ir pasekmės, mintis turi biblinio motyvo energijos.
Trumpai apžvelgus, kūrinys yra apie skaudžias visokeriopai evoliucines paieškas, grynėjimo kelią – gyvenimiškų (žemiškų) atsišakojimų kupina plati panorama Iš tamsos į šviesą

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2015-05-30 22:45:21

Nuo Darvino iki Ievos :)