Prie vystančių alyvų

Santrauka:
Gimiau mieste. Bet visada mylėjau kaimą. Puikiai pamenu savo senelius, pas kuriuos vienkiemiuose praleidau pusę savo vaikystės – nerūpestingos, šviesios, smagios. Ją kartais sapnuoju. Ir tuomet širdį suspaudžia tokia nostalgija, toks nenusakomas noras bent vieną dieną sugrįžti į tuos laikus, pas mano mylimus žmones, į kaimą, kur močiutė kepa duoną, senelis plaka dalgį, o aš valgau žemuoges su pienu... Deja... Nei tėvo, nei mamos tėvų namų nebelikę, Anapilin jau seniai išėjo ir mano seneliai. Šitas eilėraštis yra skirtas jiems ir tiems sodžiams, kurių nebėra, vaikystei, į kurią negrįžtama...
Pražilęs mėnuo priklaupė ant kelių
Prie vystančių alyvų ties sena tvora,
Prie dievdirbio išraižyto smūtkelio –
Vaikystės sodžiaus, kurio jau nebėra.

Griežlė nakty liūdnas natas pasėjo
Ir krito jos ant kiečių, namo pamatų.
Pavargęs po beržais miegojo vėjas...
Tai jis kadaise mane pašaukė vardu.

Ir išėjau, kur kelias liečia dangų –
Vaikystės vartai liko amžiams užverti.
Rambėjo metai nuospaudom ant rankų,
Širdyj pelynu kaupės patirtis karti.

Neliko rytmečių žarų lyg auksas,
Ant žaginių sudžiūvo pievų dobilai.
Jau nebėra ir tų, kurie kartojo: „Lauksim“,
Net vartų nebėra – grįžau aš per vėlai.

Ėjau ilgai, dabar – krentu ant kelių
Nuvytusiom alyvom ties sena tvora
Ir dievdirbio išraižytam smūtkeliui –
Vaikystei savo, kurios jau nebėra...
kaip lietus

2010-06-17 00:02:13

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Saulėlydis

Sukurta: 2016-06-05 22:46:21

Jau pačios pirmos eilutės parklupdė... 
 

Vartotojas (-a): pabiruogė

Sukurta: 2010-06-19 00:29:38

Po šitiek komentarų kaip ir nebėra ką pasakyti, bet vistik visa širdim pritariu kaktusiukui ir linkiu autoriui kūrybinės sėkmės ir gero laimikio :-)

Vartotojas (-a): kaktusiukas

Sukurta: 2010-06-18 19:32:54

Man šis eilėraštis-nuostabus.Nesuprasti jo gali tik tas,kurio gyvenimiška patirtis yra dar labai labai maža.
Ačiū Jums už gražią kelionę seniai užžėlusiais takais.Už atvirus jausmus.Glaudžiu jį pas save.

Vartotojas (-a): Gaiva

Sukurta: 2010-06-18 18:29:20

Tokie šiurpuliukai bėgiojo kūnu skaitant,kokių gal niekada nejutau.
Pro mane irgi pasiliejo prisiminimai.
Kaip skaudžiai ir gražiai viskas įvardinta...
Imu...

Vartotojas (-a): topole

Sukurta: 2010-06-18 16:59:00

sunku atsisveikinti su tuo, kas buvo seniai, bet vėl ir vėl išniro atminimuos...kūrinys labai labai patiko, bet komentarai kaip koridoje :(
sakoma, kad vaikystės nereikia ilgėtis- ji sugrįš senatvėje :) tad iki pasimatymo :)

Vartotojas (-a): Meškienė

Sukurta: 2010-06-18 14:08:27

Nuostabu...Glaudžiu prie mėgstamiausių.

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2010-06-18 09:21:22

Griežlė nakty liūdnas natas pasėjo
Ir krito jos ant kiečių, namo pamatų.
Pavargęs po beržais miegojo vėjas...
Tai jis kadaise mane pašaukė vardu.
...nesistebiu, kad tiek komentarų...abejingai tokią poeziją neįmanoma skaityti...tai iš širdies į širdį plaukiančios eilės...tai lyg priešnuodis tam bedvasiam madingam jovalui,kuris tėra išsgimimo grimasa, o ne jokia kūryba...KLASIKA VISADA LIKS KLASIKA...ji nemirtinga, kaip ir jos autoriai...žaviuosi...puikus kūrinys, dėkoju Tau...

Vartotojas (-a): Algimantas

Sukurta: 2010-06-17 21:17:58

Ačiū...Patiko... Būtinai keliu in mėgstamiausius...

Vartotojas (-a): Nijolena

Sukurta: 2010-06-17 14:30:52

Iš komentarų supratau, kad aistras kūrinys sugebėjo įžiebti.Na, kai kas tinsta iš pavydo, nes modernūs žodžių kratiniai nesulaukia tiek dėmesio ir susižavėjimo.Lietuvišku liūdnumu pažymėtas jausmingas eilėraštis.Ir forma čia atitinka turinį, ir tikra, ir sodru.

Vartotojas (-a): Liepa

Sukurta: 2010-06-17 14:23:03

Pensininkas mat atsirado, prajuokinai :) Rašyk, - juk nerašyti vis tiek negali, tau tai puikiai sekasi, sėkmės kūryboje :)

Vartotojas (-a): Sutemų Sesuo

Sukurta: 2010-06-17 13:47:07

:)

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-17 13:45:45

Pratęsė? Tuomet grįžtu, bet labai noriu pažvejoti, tai šiąnakt tegul taip ir bus :)

Vartotojas (-a): Sutemų Sesuo

Sukurta: 2010-06-17 13:42:47

...na gal per anksti į pensiją :), kad žinote puikiai ne tik metrų skaičių, bet ir ritmą, ir rimą, ir puikiai lietuvių kalbos gramatiką, tai gal ne vienas šioje svetainėje įsitikino, tad nuoširdžiai linkiu sėkmės ir neimti giliai į širdį ,,besiplunksnuojančio''jaunimo, nes jų kelias dar ilgas, talentas dar nereiškia, kad jau asmenybė, iki jos dar toli....Sėkmės lietau, tiesa, pensijinį amžių pratesė :), dar esame jauni...

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-17 13:23:11

Tiek to, bet vakar tikrai mane sunervino. Įdomiausia, jog šalia esantys ir tuokart publikuoti kūriniai (neužpykite, autoriai, bet tai tiesa) irgi turėjo lūžūsį metrą, o kai kur net ir labai smarkiai. Galėjau rasti tuose eilėraščiuose taip pat daugiau techninio broko, bet tai kažkaip neužkliuvo GLP... O kas yra metras aš tikrai žinau, žinau ir daugiau dalykų, nors manęs to niekas nemokė. Paprastai kurdamas žiūriu į tai labai priekabiai, neretai aukoju turinį dėl formos. Šįsyk padariau nedidelę išimtį. Ir tai pavirto man pamokėle (dėkui, garbusis, jei tai tik dėl tiek, tai nereikėjo vargintis, mačiau juk šią klaidą) bei kūrinio vertinimu sistemoje l.geras. geras, vidutinis, patenkinamas ir prastas. Apmaudu, kuomet ta nebūdinga man klaida, kuri yra veikiau išimtis mano eilėraščiuose, bent jau daugumoje paskutinių (prieš akcentuojant tokius dalykus siūlyčiau perskaityti kitas mano eiles, na, taip, taip, jos tik vidutiniokiškos arba dar blogiau), tampa pamoka žaliam jaunimėliui. Neneigiu, garbusis moderatoriau, kad turi talentą, žinių (tuo jau įsitikino visas saitas akivaizdžiai), bet, va, su taktu yra problemos... Tai pastebėjau jau kiek anksčiau. Taktu ne tik ŽŽ autoriams, bet ir... lietuvių klasikams. Tai mes, paprasti žoliečiai, galime leisti sau įvairias nuodėmes, o tu būk aukščiau jų. Bet ne per daugiausiai, nes iškrisi iš šito bendro konteksto :) . Žinai, sūneli, o taip galiu į tave kreiptis, nes esi dvidešimčia metų jaunesnis, mačiau gyvenime daug pakilusių ir po to nusvilusių. Iš patirties žinau, kad tai labai skausminga procedūra. Taigi auk, bujok, kurk ir komentuok (kartais susimilk ir į asmenines žinutes atsakyti, kad nereiktų viešumos), o man tikriausiai jau laikas į pensiją. ;)

Vartotojas (-a): Sutemų Sesuo

Sukurta: 2010-06-17 12:06:13

...Spilgute, tai kalba ne apie mano eiles, tai apie mūsų klasikus, kurie nustumti į šalį, nes nėra ašis ir veiksmas XXI amžiaus, va čia žeidžia, kada tai išsireiškiama kaip seniena, pasenę, bet deja niekas dar kolkas nesukūrė geresnių darbų kaip tos senienos, nemodernios, nešiuolaikiškos..., aš nesu tas žmogus kurį galima vertinti ir džiaugiuosi, kad išmokau daug šioje svetainėje iš kai kurių tikrai žinančių ,,virtuvę'' eilėdaroje, gramatikoje, bet mane ne kartą sunervina, jaunųjų kūrėjų nusistatimas ir net nepagrista kritika, net neesminė kritika kai kuriems čia tikrai gerai rašantiems, tad tai įžvalgose buvo šios dienos lietaus kūrinys, tad tikrai būtų gražu, kad jaunasis kritikas GLP parodytų kaip turi atrodyti sumuštinis be sviesto :)...to prašė ir Autorius, jei jau randame ne taip, tai prašome pagrįsti, ne Putiniškai, o XXI amžiui tinkančiu darbu...kritika turi būti pagrįsta, bet čia buvo nepagrįsta...išskyrus metrų skaičiumi, o jei tai būtų modernus - eksperimentas :)....

Vartotojas (-a): Sutemų Sesuo

Sukurta: 2010-06-17 10:15:11

..už klaidas atsiprašau, nuo senatvės žliba, ne ką matau klavetūroje:)...

Vartotojas (-a): Sutemų Sesuo

Sukurta: 2010-06-17 10:14:09

..gražiai Jūs čia, pasiskaičiau, gan mokytus komentarus GLP, na nežinau kokius literatūrinius mokslus baigęs esate, nors tai mažai ką lemia, jei dristate Myk. Putiną nurašyti į senienas, esu trisdešimt metų su knygomis ir tarp knygų, tačiau janasis poete, nors ir kaip Jūs stengsitės ir darysite su 10 ar dvylika skiemenų, bet didžiam nusivilimui nepasieksite Myk. Putino net šešėlio, tokie gimsta per šimtą metų vieną kartą, nepasieks ir eilė čia, žolėje rašančių, kaip nepasieksime S.Neries ar Jesenino, o gal Rilkės, nesvarbu, bet kai kalbama be jausmo, kai kalbama ieškant naujadarų, ar skiemenuojant , ar dar kokiais pramanais, kad tik išsiskirti iš minios su naujų vėjų dvelksmu, deja tai laikini vėjai, jie nupūsto paviršiuje esantį smėlį, o pagrindas, o gal pamatas lieka, ne iš žolėje rašančių mokytis, bet patarčiau visiems pasimokyti iš klasikų. DaR niekas (pa kol kas)neparašė geresnio romano už Mykolaitį Putiną, tai jau pasaUlinio masto, net ne Europos, pasiskaitykite jaunieji poetai ir rašytojai į kiek kalbų išversta ir tai ne mano kalbėjimas, tai literatūralogų žodžiai, nes daug dešimtemčių dalyvauju jų rengiamuose seminaruose.
Prieš keletą metų teko būti kursuose ,,Naujoji lietuvos literatūra ir rašytojai"(gal kiek pavadinimas ne toks, gerai neprisimenu pažodžiui, ką Jūs manote, būtent ir buvo svarstoma, kaip jaunieji rašytojai žiūri į senuosius grantus, o lietau, nenusiminki, NEIGIAMAI, nes jie jauni ir visas pasaulis jiems po kojomis, ką šitie seniai žino :), nebent, ,,antikvarą''Myk. Putiną, na gal kaimietę Žemaitę :)...
Puikus Jūsų darbas lietau, tad nenorėčiau, kad žolėse semtumėtės išminties, vivi mes čia esame panašaus lygio, o gal - lygmenyje, nenoriu įžesti jaunujų kritikų, bet tai mintys iš mano patirties - knyginės :)...

Anonimas

Sukurta: 2010-06-17 05:16:05

Nesigilinu į formą, tiesiog pasirodė gražu: "Rambėjo metai nuospaudom ant rankų"

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-17 02:39:24

Bet dėl formos nenoriu gadinti turinio :( Nors ir pati forma, kad ir netobula, kas buvo akivaizdžiai įrodyta, bet visgi vadinasi /tik nevarykit Dievo į medį/ ;)

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-17 02:14:54

Dar, tai turiu omenyje ne paskutinio posmo paskutinę eilutę, nes ten irgi ta pati bėda ;)

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-17 02:13:07

Reikia pripažinti, kad tas tiesa, nes gaunasi 11 skiemenų, o turi būti 12 arba 10. lenkiu plika galvą prieš tamstos išmintį. ;) O dar?

Anonimas

Sukurta: 2010-06-17 01:34:57

pvz: vaikystės sodžiaus - jo jau nebėra... galima pažaisti ir su "yra", pvz: vaikystės sodžiaus, kur širdy yra... etc. tokiu būdu dingsta vienas nereikalingas skiemuo.

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-17 01:19:16

Ačiū už pakvietimą, bet, pasikartosiu, nesu profesionalas, esu tik mažytis rašantis bele ką ir atklydęs į Žalią Žolę vabalėlis. Dėkui už pamokas, jas įsiminsiu ir atsiminsiu. Deja, į namus pas nieką gerai rašantį nesiruošiu, nes neturiu tam laiko, o gal ir ūpo. O eilėraštį visada galima perdirbti taip, kad jis atrodytų kitaip nei atrodo, nemanau, kad tai kažkas nepaprasto. Todėl ir klausiau, kaip šitas eilius būtų geras pagal metrą.

Anonimas

Sukurta: 2010-06-17 00:53:34

šitas eilėraštis atrodo taip kaip atrodo ir kitaip jis atrodyti negali, priešingu atveju tai būtų visai kitas eilėraštis. jeigu klausiate, kaip turi atrodyti (kalbame, žinome, perkeltine prasme) geras eilėraštis, siūlau dažniau apsilankyti šioje svetainėje esančių gerai rašančių namuose (tai pirmas žingsnis). Putiną aš irgi vertinu, bet, kaip ir minėjau, istoriniame kontkste. nei jūsų, nei vaikų nekomentuoju - komentuoju tekstus, šalia kurių nėra nurodytas teksto autoriaus amžius, tad...:-)))

Vartotojas (-a): spika

Sukurta: 2010-06-17 00:43:42

Kadangi man net nešviečia tapti profesionalu, man kaip pradedančiam mėgėjui patiko perteikti jausmai, labai vaizdžiai ir nuoširdžiai.Skaitau su malonumu.Ačiū ir sėkmės.

Vartotojas (-a): sada

Sukurta: 2010-06-17 00:40:53

Pritarčiau GLP, bet skaityti vis tik smagu.

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-17 00:31:54

Dėkui, į profesionalus netaikau, nepribrendau dar... Žinia, čia yra daug geriau rašančių, pavyzdžiui Jūs. Beje, aš senamadiškas, labiau vertinu Putiną, o ne dabartinius poetus. Kam medus, o kam lašiniai. O Jūs mane tik komentuojat, ar vaikus irgi? Jei ieškosim priekabių, tai visur jų rasim, ypač kas liečia metrą. Norėčiau, kad parodytumėt, kaip moderatorius, kaip profesionalas, kaip Jūsų nuomone turėtų atrodyti šitas eilėraštis... Įdėmiai laukiu :)

Vartotojas (-a): radaa

Sukurta: 2010-06-17 00:27:59

Širdyj pelynu kaupės patirtis karti. :) *tiesiog suprantu ir ....* TINKA

Vartotojas (-a): Laũmele

Sukurta: 2010-06-17 00:26:21

Nesuprantu aš technikos, tik jaučiu jausmą ir melodiją...liūdna ta melodija, kaip rauda, bet tokia tikra, kad nepatikt negali :)

Anonimas

Sukurta: 2010-06-17 00:16:51

techniškai tvarkingas darbas, neskaitant, kad tiek pirmos, tiek paskutinės strofų paskutinėse eilutėse pakinta metras. emociškai - tolygus einantis, monotoniškas ir ta monotonija tik sustiprina pradžią atkartojanti pabaiga. po ketvirtos strofos iš esmės buvo galima stabdyti arklius, nes dabar "vartų nebėra" - "vaikystės nebėra - kaip sviestas sviestuotas. žodynas: smūtkelis, griežlė, dobilai, beržai etc gražina į putiniško romantizmo laikus, kurie XXI vertingi kaip literatūros istorija, tačiau ne kaip procesas.

žodžiu, vidutiniokiškai.