Laumė, įsimylėjusi Gogeną

Santrauka:
...kartais ir dabar dar, nepasimokiusios laumelės sutinkamos
Senai...labai senai...
-Neišdykauk, vaikeli, prieš miegą - laumele pavirsi!
   Taigi...senai labai senai laumės buvo išdidžios ...neleido sau mylėti žemės žmonių. Jos manė, kad Dievai tik verti jų rankos.
   Vieną kartą jauna, išdykusi, pati vikriausia ir linksmiausia laumė, žaisdama su vėju slėpynių , įlindo į trobą pasislėpti. Vėjas prašvilpė, apsuko ratą ir nėrė į tankmę laumės ieškoti.O ji, įsitaisiusi stebėjo, kas gi čia toj troboj dedasi. Šalia spraksinčios ugnelės, prie molberto stovėjo vyras. Nors buvo žiema, bet jis tapė gėles,- jūrą gėlių! O laumelei patiko gėlės. Ji stebėjo ir svajojo. Jos svajonėse ji lakstė drugeliu. Patiko, vos neužsnūdo besvajodama, bet, prisiminė vėją ir šmurštelėjo atgal į šaltį...
    Kitą vakarą laumė jau žaidė su pūga. Gaudė snaiges. Pagavusi žvelgė į jų formą...prisiminė molberte gėles, šilumą ugnelės. Keista, bet ją vėl traukė sugrįšti ten. Ji grįžo...gėlės buvo įgavusios kvapus ...paveikslas buvo tobulas! Ji nustebusi pažvelgė į vyrą, tapantį vasaros ilgesį. Nebuvo jis gražuolis ir visai nepanašus į Dievą ...bet...laumė pamilo jį iš pirmo pažvelgimo! Kodėl?! Ji ir pati nežinojo...gal gėlės buvo kaltos...o gal svajonės...
   Kiekvieną dieną ji grįždavo ir grįždavo stebėti jį ir jo pievas, vandens spindesį, vaiskų dangų. Ilgai laumė nedrįso prisiartinti ...kol vieną
syk, neištvėrusi, sumanė pabučiuoti tą vyrą ir sukuždėti meilės dainą. Bet jis buvo paskendęs tapyboj. Nerūpėjo jam niekas. Jis buvo pasinėręs savo pasauly.
  Laumė sielvartavo, bet sugrįždavo vėl ir vėl...kuždėjo, glostė plaukus, akis... rodėsi širdis prilipo prie to vyro.
  O vakšelė - laumelė! Pamiršo visus žaidimus. Skausmas užvaldė,- vyras neklausė, o vijo šalin tuos kuždėjimus. Jie trukdė jam gyventi gėlėse. Kol vieną syk, neapsikentęs nusipjovė net ausį...  
- Ausį? Mamyte, kaip baisu! - sukuždėjo vaikelis.
- Ne, vaikeli, tai dar ne taip baisu, palyginti su tuo, kas laumę ištiko...
  Laumė blaškėsi, kaip vėtra, šėlo, kad dangus su žeme maišėsi.
-  Sunku jai buvo mylėti be atsako, oi vaikeli sunku...
-  Mama, mamyte, o kodėl ta laumė neužbūrė to dailininko?
- Oi, vaikeli, meilė priverčia atsisakyti pačio savęs, ji neleidžia skaudinti mylimo, bet aistringa meilė - veda į pamišimą.
  To vyro dvasia buvo laisva ir savanaudė, o laumelės - atvira ir naivi. Bandė ji daug sykiu privilioti vyrą pažvelgti į ją, bet jo pasaulis jam buvo svarbiausia!
  Laumelės širdis neištvėrė: sudužo į daugybę mažų šukelių...mažų mažų...mažutėlių...Kartais jos įkrenta ir į mūsų  širdis ir gyvena mumyse laumė!
  O tas dailininkas buvo vardu Van Gogas, bet draugai jį šaukė Gogenu. Jo gėlėse irgi apsigyveno laumės širdies šukelės. Jos Gogeno paveikslams suteikė paslaptingumo!
Laũmele

2010-02-19 00:53:37

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): aizbergas

Sukurta: 2010-03-03 19:47:22

Taip, regis autoriui/-ei teks pripažinti žemiau pasisakiusiųjų teisumą, nebeaitrinsiu situacijos... Sėkmės pratybose.

Anonimas

Sukurta: 2010-03-02 16:11:56

:))))
.....
!
?
...
Skraidanti, graži :)

Vartotojas (-a): radaa

Sukurta: 2010-03-02 00:27:35

Galėčiau tik pacituoti, kometavusius žemiau...

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2010-02-19 17:49:20

Oi ne. Negerai čia. Turėtų būti pasaka, o ne pasaka istorijoje. Laumės paveikslas pradžioje visai smagus, priimtinas, bet paskui blanksta. O Gogeno maišymas su kitu dailininku tikrai negerai. Reikėjo gi pasidomėt prieš rašant, kas yra kas.
Stilius nelabai įspūdingas. Daugtaškiai vartojami nemotyvuotai. Rašybos ir skyrybos klaidų netrūksta. O ir dėl logikos ginčyčiausi.

Anonimas

Sukurta: 2010-02-19 10:05:00

Dar pridursiu:
manyčiau šiek tiek perspausta čia su ta nupjauta ausimi. Barabas teisus.
Visoje pasakaitėje sklando jaunatviška dvasia. Turinys išduoda.

Anonimas

Sukurta: 2010-02-19 09:23:26

Kai kur skyryba visiškai nemotyvuota, pvz.:
Patiko, vos neužsnūdo besvajodama, bet, prisiminė vėją ir šmurštelėjo atgal į šaltį...

spraksinčios > spragsinčios
syk> sykį
vieną syk> vienąsyk

Sėkmės:)

Vartotojas (-a): Barabas

Sukurta: 2010-02-19 08:05:42

Nemanau, kad kas pasakoja pasakas vaikams apie nupjautas ausis prieš miegą:)
Nežinau, kažkaip man nepatiko.
Pamilo iš pirmo žvilgsnio, bet pasirodo tik iš antro:) nes kai pirmą kartą pamatė, tai dar nepamilo. Ir dar tas Gogeno suplakimas su Van Gogu...
Senai ---> turbūt turėtų būti seniai
vakšelė ---> vargšelė?